Veel gestelde vragen over ons platform

Naast je vragen over ons eten, hoe het is om bij McDonald’s te werken en wat wij doen op het gebied van milieu en maatschappij, heb je misschien ook vragen over dit platform. Hier vind je een overzicht van vragen die anderen hebben gesteld.


Hoe kan ik mijn vraag weer verwijderen?

Als je wilt dat we vragen of ander materiaal dat je verstuurde van de website verwijderen, vragen we je een verwijderopdracht te sturen naar gastenrelaties@nl.mcd.com, waarin je duidelijk aangeeft om welke gegevens het gaat die je verwijderd wilt hebben. Denk er wel aan dat we mogelijk contact met je zullen opnemen om meer inzicht te krijgen omtrent je aanvraag. Door het sturen van een verwijderingsopdracht naar McDonald's, geef je direct akkoord aan ons om hierover contact met je op te mogen nemen. We zullen ons inzetten om je aanvraag binnen een periode van 10 dagen na ontvangst te verwerken.

Hoe lang duurt het voor ik een antwoord krijg op mijn vraag?

We willen elke vraag die wij ontvangen natuurlijk met evenveel zorg en aandacht behandelen. Om je toch een indicatie te geven, streven wij er naar om binnen twee werkdagen antwoord te geven op jouw vraag.

Hoe werkt dit platform?

Het is onze bedoeling persoonlijke en eerlijke antwoorden te formuleren op al jouw vragen. Over ons eten, hoe het is om bij McDonald's te werken, of vragen die gaan over bijvoorbeeld hoe we omgaan met maatschappelijke zaken. Zo gaat het in zijn werk: het balletje gaat rollen als je ons een vraag stelt op het platform. Je dient je dan aan te melden via je Facebook account. Op die manier kunnen we je informeren over de status van je vraag.

Een notificatie krijgen
Kort nadat je je vraag hebt gesteld, sturen we je een bericht via e-mail en/of via een Facebook notificatie, dat je vraag is goedgekeurd (zie ons Berichtenbeleid.) Na die goedkeuring kan iedereen je vraag vinden op de website meerweten.mcdonalds.nl

Je antwoord
Zodra je vraag is goedgekeurd (en wordt geplaatst op de website), begint ons team aan het antwoord! Dit kan een paar uurtjes tot enkele dagen in beslag nemen. We zijn er dus dan volop mee bezig. Zodra we het antwoord op de website plaatsen, ontvang je van ons een bericht.

Hoe werkt het stellen van een vraag?

Je kunt ons een vraag stellen door in te loggen met je Facebook account. Via Facebook houden wij je vervolgens op de hoogte van de status van je vraag. Zodra we jouw vraag hebben beantwoord, zullen we je hiervan via Facebook of via een e-mail op de hoogte stellen. 

Kan ik ook met iemand in contact komen als ik een vraag heb over dit platform?

Je kunt contact opnemen met McDonald’s Gastenrelaties  door te bellen naar telefoonnummer 020-564 2666.

Kan ik wel een vraag stellen als ik geen Facebook account heb?

Ook als je geen Facebook account hebt, kun je altijd een vraag stellen aan McDonald’s Gastenrelaties. Dit kan door het contactformulier in te vullen op onze website www.mcdonalds.nl of door te bellen naar telefoonnummer 020 564 2666.

Waarom heeft McDonald’s dit platform gelanceerd?

Onze gasten weten ons gelukkig al jaren te vinden. Niet alleen voor onze vertrouwde Hamburger en Franse Frietjes, maar ook als zij vragen hebben over de herkomst van ingrediënten, de kwaliteit van McDonald’s producten, het werken bij McDonald’s en hoe McDonald’s bijdraagt aan het milieu en de maatschappij. Nu hebben we een manier gevonden om de antwoorden op deze vragen op een toegankelijke manier met onze gasten te delen. Zo kunnen we bijvoorbeeld makkelijk foto’s en filmpjes toevoegen aan onze antwoorden op vragen. Op dit platform verzamelen we alle vragen en antwoorden die aan McDonald’s gesteld worden, zodat iedereen ze kan bekijken. Mocht je ook een vraag hebben, stel die dan gerust!

Waarom kan ik alleen vragen stellen over McDonald’s in Nederland?

Wij kunnen je alles vertellen over McDonald’s in Nederland. Bijvoorbeeld waar de ingrediënten voor onze Hamburgers, Franse Frietjes en salades vandaan komen. Dit is namelijk niet voor elk land ter wereld hetzelfde. Daarom beantwoorden we op dit platform vragen over de Nederlandse situatie.

Waarom moet ik inloggen op mijn Facebook account om een vraag te kunnen stellen?

Wij maken gebruik van Facebook om je te laten weten wanneer wij jouw vraag hebben beantwoord. Je ontvangt een notificatie op je pagina. 

Waarom wordt mijn vraag niet goedgekeurd?

Dit platform gaat over ons eten, onze duurzaamheidsinitiatieven en McDonald's als werkgever. Wij willen daar namelijk graag meer over vertellen. Daarom richten wij ons op het geven van persoonlijke antwoorden op jouw vragen over deze onderwerpen.

Je vraag kan worden afgewezen als:

- De vraag over producten gaat die momenteel niet op ons menu staan;
- De vraag scheldwoorden bevat;
- De vraag niet in Nederland gesteld is;
- Het geen vraag, maar een subjectieve opmerking of statement is.

In ons Berichtenbeleid vind je meer informatie over waarom een vraag kan worden afgewezen. Als je vraag is afgewezen, nodigen we je uit om het nog eens te proberen met een vraag die voldoet aan ons Berichtenbeleid.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met mijn antwoord?

Wij doen er alles aan om op een open, eerlijke en informatieve manier antwoord te geven op jouw vragen. Ben je niet tevreden met het antwoord of wil je meer weten, aarzel dan niet om nog een vraag te stellen. Je kunt je vragen dan op dezelfde manier stellen als je oorspronkelijke vraag. 

Wie geeft er eigenlijk antwoord op mijn vraag?

Achter de schermen is een heel team actief om jouw vraag te beantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan onze restaurantmedewerkers, onze leveranciers en experts die alles weten van ons productieproces. Van de aardappel op het land, tot de portie Franse Frietjes in het restaurant. Voor elke vraag kijken wij welke persoon binnen onze organisatie over de kennis en expertise beschikt om jouw vraag te beantwoorden.